Aanvraagformulier locatieplannen
|
|
|
Locatieplan
Onderwijsachterstandenplan gemeente Sliedrecht 2025-2028
Naam locatie (naam IKC): Is dit een brandpuntlocatie? JA/NEE |
Naam school |
Naam kindercentrum |
Vooraf
Resultaatafspraken voor de voorschool. Minstens 80% van de VVE-geïndiceerde peuters, die met een taalontwikkelingsachterstand instromen op de voorschool, heeft een inhaalslag ten opzichte van zichzelf heeft gemaakt op spraak- en taalontwikkeling bij uitstroom. Dit blijkt op basis van een kindvolgsysteem uit één van de volgende:
Resultaatafspraken voor de vroegschool. Minstens 80% van de VVE-geïndiceerde kleuters hebben geen taalachterstanden die de start van groep 3 van het basisonderwijs belemmeren. Dit blijkt uit:
De aanvraag |
|
|
|
In dit kader beschrijft u tegen welke “problemen” uw locatie oploopt, wanneer u kijkt naar de resultaatafspraken. Het kunnen meerdere problemen zijn. Neem, bij de beschrijving van de “problemen”, niet het beschikbare subsidiebudget als uitgangspunt! Wanneer er namelijk meer budget beschikbaar komt, kan dat direct ingezet worden op de andere problemen binnen uw locatieplan. Daarnaast kunt u het budget flexibeler inzetten op de verschillende problemen. Let bij de beschrijving van de problematiek op de volgende aspecten:
|
|
In dit kader beschrijft u wat de beste oplossingen voor de bovengenoemde problemen zijn. Out of the box denken kan zeker. Let op de volgende aspecten:
|
|
Benoem hier welke concrete resultaten u wilt bereiken met de activiteiten. Doe dit als volgt:
|
|
In het onderwijsachterstandenplan en de samenwerkingsovereenkomst is de afspraak vastgelegd dat per locatie de kinderopvang en het onderwijs vastleggen op welke wijze zij afspraken hebben gemaakt over een aantal gezamenlijke onderwerpen, te weten:
De afspraken over de doorgaande lijnen a t/m e dienen gereed te zijn aan het einde van de subsidieperiode 2025-2028 en maken onderdeel uit van de verantwoording. Om dit voor elkaar te krijgen, kunt u eventueel de middelen van het locatieplan inzetten. Het is voor het invullen van dit locatieplan voldoende dat u in de planning onder VI aangeeft op welk moment u de afspraken a t/m e gereed hebt. Het is uiteraard heel goed mogelijk dat is dit al gereed hebt. |
|
Voer de planning van de activiteiten en het vastleggen van de afspraken in in de Excel bijlage bij dit document. |
|
Voer de planning van de activiteiten en het vastleggen van de afspraken in in de Excel bijlage bij dit document. Let daarbij op de volgende aspecten:
|
Door de aanvraag te ondertekenen verklaren de ondertekenaars:
-
Dat het locatieplan in gezamenlijk overleg tot stand gekomen;
-
Alles naar waarheid ingevuld te hebben;
-
De bijlage met de planning en de begroting, zoals genoemd onder punt VI en VII, te hebben toegevoegd als onderdeel van deze aanvraag.
-
Op de hoogte te zijn van het onderwijsachterstandenplan 2025-2028 gemeente Sliedrecht en de subsidieregeling onderwijsachterstandenplan 2025-2028.
Bevoegd gezag onderwijs Streep door wat niet van toepassing is OPOPS/SCOPS/Johannes Calvijn |
Directeur/bestuurder kinderopvang Streep door wat niet van toepassing is Wasko/Partou |
Handtekening rechtspersoon (bestuurder) Naam: Datum: Plaats: Handtekening: |
Handtekening rechtspersoon (bestuurder) Naam: Datum: Plaats: Handtekening: |
Ouderbetrokkenheid.
Daarbij wordt een volgende specificatie gemaakt per locatie:
-
Een beschrijving van de wijze waarop en waarover ouders worden betrokken (bij de VVE);
-
Een beschrijving van de manier waarop men stimuleert dat ouders thuis ontwikkeling-bevorderende activiteiten met hun kinderen doen;
-
Een beschrijving van de manier waarop ouders geïnformeerd worden over de ontwikkeling van hun kind.
-
De wijze waarop ouders geïnformeerd worden over de wederzijdse verwachtingen die gelden in het Nederlandse opvang- en onderwijssysteem. Dat betekent dat ouders in een zo vroeg mogelijk stadium geïnformeerd worden over de wijze waarop het Nederlandse educatieve stelsel is ingericht en welke rol de ouders daarin spelen. We willen met het vergroten van de betrokkenheid van de ouder een bewustzijn creëren dat het gezin essentieel is voor de ontwikkeling gedurende de schoolloopbaan van de leerling.
-
Op welke wijze wordt een verbinding gemaakt met de ondersteuning van ouders zelf, met name wanneer het gaat om minder stimulerende of onveilige gezinssituaties. Daarbij kan een link gelegd worden met de bestaande zorgroutes en zorgafspraken.
|
4 |
|